خدمات اداری و پرسنلی:
فرایند امور اداری و پرسنلی در تمامی شرکت ها و موسسات اقتصادی چه کوچک باشند یا بزرگ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. و نیازمند دقت و رعایت الزامات قانونی مربوط به آن می باشد. امور اداری می تواند شامل حضور و غیاب پرسنل ، محاسبه کارکرد آنان، کارت زنی ، محاسبه نوبت کاری و تعطیلات ، حق بیمه ، پرداخت حقوق و مزایا و بسیاری از موارد دیگر که باید در نهایت دقت انجام شود. برای دستیابی به یک چنین هدفی باید انجام امور به افراد متخصص و متبحر سپرده شود. و یا مشورت گرفته شود.بسیاری از موسسات خدمات مالی و حسابداری و حسابرسی می توانند در زمینه های یاد شده به صاحب آن مشاغل و بنگاه ها اقتصادی مشاوره های تخصصی ارائه نمایند .
انجام امور کارگزینی و استخدامی
انجام امور کارگزینی و استخدام پرسنل مانند آگهی استخدام ، تماس با کاریابی ها ، تهیه فرم های ارائه اطلاعات شخصی و تخصصی ، هماهنگی مصاحبه عمومی و تخصصی و داد مشاوره در خصوص معافیت ها و امتیازات قانونی
تنظیم و انعقاد قراردادهای کار مدت معین کارکنان ، قراردادهای آزمایشی، تمدید قراردادها ، قراردادهای مشاوره، انتقال، جابجایی، خاتمه خدمت کارکنان و سایر موارد مشابه طبق ضوابط و دستورالعمل های وزارت کار.
تهیه پرونده پرسنلی به صورت دستی و مکانیزه
شرکتها باید برای همه پرسنل خود یک پرونده کامل پرسنلی داشته و یکسری از مدارک را برای آنها جمع آوری و بایگانی نمایند . عکس پرسنلی ، کپی شناسنامه و کارت ملی ، مدرک تحصیلی، فرم درخواست کار با تمام مشخصات ، گواهی آموزش های طی شده و بسیاری مدارک دیگر که بر حسب نوع کار و تخصص متفاوت است باید در این پرونده جمع آوری گردد.
– برخی مدارک در پرنده پرسنلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است مانند مشخصات کامل ، آدرس محل زندگی ، ضمانتنامه های کافی در صورت درگیری مالی فرد در شرکت از این دست هستند که فقدان آنها می تواند برای کارفرما دردسر ساز باشد. شرکت ها و بنگاهها اقتصادی می توانند تشکیل پرنده پرسنلی نیروهای خود را به طور کامل به موسسات خدمات مالی سپرده و یا برای اطمینان بیشتر از آنها مشاوره بگیرند.
ثبت نام بیمه ای افراد ، تهیه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی
تهیه لیست بیمه ، ارائه اطلاعات پرسنل به سازمان تامین اجتماعی
– تهیه لیست بیمه ، ارائه اطلاعات پرسنل به سازمان تامین اجتماعی باید در فرمت و در موعد های تعیین شده صورت گیرد تا شرکت مشمول جریمه های دیر کرد نگرد . گاهی کارفرما به دلیل عدم اطلاع از قوانین و الزامات تهیه لیست بیمه ممکن است تعداد افراد و یا تخصص های آنها را به دقت و صحت ارائه ننماید و این امر باعث شکایت پرسنل و دعواهای حقوقی گردد برای جلوگیری از یک چنین اتفاقاتی کارفرمایان محترم قطعا باید در در این امور از افراد متخصص استفاده کرده و نسبت به قوانین بیمه ای به روز و آگاه باشند .
نصب ، راه اندازی و پشتیبانی انواع دستگاه های ساعت زنی و ورود و خروج کارکنان
تغیر سیستم ثبت ورود و خروج روزانه پرسنل به صورت دستی و کاغذی به سیستم ها و دستگاهها کارت زنی و ثبت اثر انگشت برای تسریع و تسهیل ثبت ورود و خروج پرسنل
تهیه لیست های حقوق و مزایای کارکنان، تهیه لیست های بیمه ای و پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان و تهیه و توزیع فیش حقوق به نیابت از کارفرما
– برخی شرکتهای به خصوص شرکتهای کوچک و شرکت هایی که دارای شعبه در ایران بوده و شعبه اصلی آن در خارج از کشور می باشد تمایلی به استخدام پرسنل زیاد برای انجام امور خود نبوده و ترجیح می دهند برخی کارها به طور غیر مستقیم به دست موسسات مشاوره ای انجام شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.